2021年8月3日 星期二

如今常存的有信,有望,有愛這三樣,其中最大的是愛。



我若能說萬人的方言,並天使的話語,卻沒有愛,我就成了鳴的鑼,響的鈸一般。
我若有先知講道之能,也明白各樣的奧秘,各樣的知識,而且有全備的信,叫我能夠移山,卻沒有愛,我就算不得什麼。
我若將所有的賙濟窮人,又捨己身叫人焚燒,卻沒有愛,仍然與我無益。
哥林多前書 13:1-3 
》過去在北門聖教會時,我們團契羨慕其它團契有詩班,也計畫成立。成立之前,一位執事提醒我,這個詩班,應該要接納所有的團契肢體,不要去考量是否有歌唱的恩賜。我想,這是教會與外面團體最大的不同,最重要的是基督的愛,如果無法確保這樣的愛存在的事情,我們寧願不做。

如今常存的有信,有望,有愛這三樣,其中最大的是愛。
哥林多前書 13:13 

然而我也要提醒自己,基督的愛是人無法靠意志力達成的,必須時刻讓聖靈內住,也必須時刻仰望耶穌。

耶和華的聖民哪,你們要歌頌他,稱讚他可記念的聖名。
因為,他的怒氣不過是轉眼之間;他的恩典乃是一生之久。一宿雖然有哭泣,早晨便必歡呼。
詩篇 30:4-5 (和合本)
Sing praise to the Lord, you His godly ones, And praise the mention of His holiness. For His anger is but for a moment, His favor is for a lifetime; Weeping may last for the night, But a shout of joy comes in the morning.
Psalms 30:4‭-‬5 NASB2020

「你們要謹守遵行我的誡命。我是耶和華。
你們不可褻瀆我的聖名;我在以色列人中,卻要被尊為聖。我是叫你們成聖的耶和華,
把你們從埃及地領出來,作你們的神。我是耶和華。」
利未記 22:31-33 (和合本)
So you shall keep My commandments, and do them; I am the Lord. “And you shall not profane My holy name, but I will be sanctified among the sons of Israel; I am the Lord who sanctifies you, who brought you out from the land of Egypt, to be your God; I am the Lord.”
Leviticus 22:31‭-‬33 NASB2020

我在夜間的異象中觀看,見有一位像人子的,駕著天雲而來,被領到亙古常在者面前,
得了權柄、榮耀、國度,使各方、各國、各族的人都事奉他。他的權柄是永遠的,不能廢去;他的國必不敗壞。
但以理書 7:13-14 (和合本)
I kept looking in the night visions, And behold, with the clouds of heaven One like a son of man was coming, And He came up to the Ancient of Days And was presented before Him. And to Him was given dominion, Honor, and a kingdom, So that all the peoples, nations, and populations of all languages Might serve Him. His dominion is an everlasting dominion Which will not pass away; And His kingdom is one Which will not be destroyed.
Daniel 7:13‭-‬14 NASB2020

這樣看來,我親愛的弟兄,你們既是常順服的,不但我在你們那裡,就是我如今不在你們那裡,更是順服的,就當恐懼戰兢做成你們得救的工夫。
因為你們立志行事都是神在你們心裡運行,為要成就他的美意。
腓立比書 2:12-13 (和合本)
So then, my beloved, just as you have always obeyed, not as in my presence only, but now much more in my absence, work out your own salvation with fear and trembling; for it is God who is at work in you, both to desire and to work for His good pleasure.
Philippians 2:12‭-‬13 NASB2020



沒有留言:

張貼留言