2021年8月5日 星期四

我乃是竭力追求,或者可以得著基督耶穌所以得著我的


我們堅固的人應該擔代不堅固人的軟弱,不求自己的喜悅。
我們各人務要叫鄰舍喜悅,使他得益處,建立德行。
羅馬書 15:1-2 (和合本)
》求主讓我不把自己擁有的當作理所當然,一切都是祢的恩典與托付。打開我的眼睛,看見人們的需要。
Now we who are strong ought to bear the weaknesses of those without strength, and not just please ourselves. Each of us is to please his neighbor for his good, to his edification.
Romans 15:1‭-‬2 NASB2020

我的生命為愁苦所消耗;我的年歲為歎息所曠廢。我的力量因我的罪孽衰敗;我的骨頭也枯乾。
詩篇 31:10 (和合本)
For my life is spent with sorrow And my years with sighing; My strength has failed because of my guilt, And my body has wasted away.
Psalms 31:10 NASB2020

耶和華啊,我仍舊倚靠你;我說:你是我的神。
我終身的事在你手中;求你救我脫離仇敵的手和那些逼迫我的人。
詩篇 31:14-15 (和合本)
But as for me, I trust in You, Lord, I say, “You are my God.” My times are in Your hand; Rescue me from the hand of my enemies and from those who persecute me.
Psalms 31:14‭-‬15 NASB2020

至於我,我曾急促的說:我從你眼前被隔絕。然而,我呼求你的時候,你仍聽我懇求的聲音。
詩篇 31:22 (和合本)
As for me, I said in my alarm, “I am cut off from Your eyes”; Nevertheless You heard the sound of my pleadings When I called to You for help.
Psalms 31:22 NASB2020

「要吩咐以色列人,把那為點燈搗成的清橄欖油拿來給你,使燈常常點著。
利未記 24:2 (和合本)
“Command the sons of Israel that they bring to you clear oil from beaten olives for the light, to make a lamp burn continually.
Leviticus 24:2 NASB2020

這不是說我已經得著了,已經完全了;我乃是竭力追求,或者可以得著基督耶穌所以得著我的(所以得著我的:或作所要我得的)。
腓立比書 3:12 (和合本)
Not that I have already grasped it all or have already become perfect, but I press on if I may also take hold of that for which I was even taken hold of by Christ Jesus.
Philippians 3:12 NASB2020

然而,我們到了什麼地步,就當照著什麼地步行。
腓立比書 3:16 (和合本)
however, let’s keep living by that same standard to which we have attained.
Philippians 3:16 NASB2020


沒有留言:

張貼留言