2021年8月20日 星期五

我必將我的靈放在你們裡面,使你們順從我的律例,謹守遵行我的典章

我要使我的大名顯為聖;這名在列國中已被褻瀆,就是你們在他們中間所褻瀆的。我在他們眼前,在你們身上顯為聖的時候,他們就知道我是耶和華。這是主耶和華說的。
以西結書 36:23 (和合本)
我也要賜給你們一個新心,將新靈放在你們裡面,又從你們的肉體中除掉石心,賜給你們肉心。
我必將我的靈放在你們裡面,使你們順從我的律例,謹守遵行我的典章。
以西結書 36:26-27 (和合本)
>> 上帝為了祂自己的名得著榮耀,會為祂的子民施行拯救。我們能夠回轉,其實也是上帝的恩典。因為是祂給我們新心,使我們得以承載新靈,得以有力量執行祂的旨意,得以在一切行為上榮耀祂的名。一切都是上帝的恩典。
以色列人哪,你們全家是我從埃及地領上來的,當聽耶和華攻擊你們的話:
在地上萬族中,我只認識你們;因此,我必追討你們的一切罪孽。
阿摩司書 3:1-2 (和合本)
Hear this word which the Lord has spoken against you, sons of Israel, against the entire family which He brought up from the land of Egypt: “You only have I known among all the families of the earth; Therefore I will punish you for all your wrongdoing.”
Amos 3:1‭-‬2 NASB2020

耶穌基督的僕人,雅各的弟兄猶大,寫信給那被召、在父神裡蒙愛、為耶穌基督保守的人。
猶大書 1:1 (和合本)
Jude, a bond-servant of Jesus Christ and brother of James, To those who are the called, beloved in God the Father, and kept for Jesus Christ:
Jude 1:1 NASB2020

神的旨意就是要你們成為聖潔,遠避淫行;
帖撒羅尼迦前書 4:3 (和合本)

神召我們,本不是要我們沾染污穢,乃是要我們成為聖潔。
所以那棄絕的,不是棄絕人,乃是棄絕那賜聖靈給你們的神。
帖撒羅尼迦前書 4:7-8 (和合本)
For this is the will of God, your sanctification; that is, that you abstain from sexual immorality; For God has not called us for impurity, but in sanctification. Therefore, the one who rejects this is not rejecting man, but the God who gives His Holy Spirit to you.
1 Thessalonians 4:3‭, ‬7‭-‬8 NASB2020

神賜給所羅門極大的智慧聰明和廣大的心,如同海沙不可測量。
列王紀上 4:29 (和合本)
Now God gave Solomon wisdom and very great discernment and breadth of mind, like the sand that is on the seashore.
1 Kings 4:29 NASB2020

窺探地的人中,嫩的兒子約書亞和耶孚尼的兒子迦勒撕裂衣服,
對以色列全會眾說:「我們所窺探、經過之地是極美之地。
耶和華若喜悅我們,就必將我們領進那地,把地賜給我們;那地原是流奶與蜜之地。
但你們不可背叛耶和華,也不要怕那地的居民;因為他們是我們的食物,並且蔭庇他們的已經離開他們。有耶和華與我們同在,不要怕他們!」
民數記 14:6-9 (和合本)
And Joshua the son of Nun and Caleb the son of Jephunneh, of those who had spied out the land, tore their clothes; and they spoke to all the congregation of the sons of Israel, saying, “The land which we passed through to spy out is an exceedingly good land. If the Lord is pleased with us, then He will bring us into this land and give it to us—a land which flows with milk and honey. Only do not rebel against the Lord; and do not fear the people of the land, for they will be our prey. Their protection is gone from them, and the Lord is with us; do not fear them.”
Numbers 14:6‭-‬9 NASB2020

惟獨我的僕人迦勒,因他另有一個心志,專一跟從我,我就把他領進他所去過的那地;他的後裔也必得那地為業。
民數記 14:24 (和合本)
But as for My servant Caleb, because he has had a different spirit and has followed Me fully, I will bring him into the land which he entered, and his descendants shall take possession of it.
Numbers 14:24 NASB2020

我兒,你要遵守我的言語,將我的命令存記在心。
遵守我的命令就得存活;保守我的法則(或作:指教),好像保守眼中的瞳人,
繫在你指頭上,刻在你心版上。
箴言 7:1-3 (和合本)
My son, keep my words And treasure my commandments within you. Keep my commandments and live, And my teaching as the apple of your eye. Bind them on your fingers; Write them on the tablet of your heart.
Proverbs 7:1‭-‬3 NASB2020

沒有留言:

張貼留言