2021年8月19日 星期四

我的心哪,你為何憂悶?為何在我裡面煩躁?應當仰望神,因他笑臉幫助我;我還要稱讚他。

他在萬有之先;萬有也靠他而立。
他也是教會全體之首。他是元始,是從死裡首先復生的,使他可以在凡事上居首位。
因為父喜歡叫一切的豐盛在他裡面居住。
歌羅西書 1:17-19 (和合本)
》耶穌是完全的神,也是完全的人。謝謝耶穌,我可以完全倚靠祂,祂掌管萬有。祂也完全了解我,知道我的需要與軟弱。

我晝夜以眼淚當飲食;人不住的對我說:你的神在那裡呢?
我從前與眾人同往,用歡呼稱讚的聲音領他們到神的殿裡,大家守節。我追想這些事,我的心極其悲傷。
我的心哪,你為何憂悶?為何在我裡面煩躁?應當仰望神,因他笑臉幫助我;我還要稱讚他。
我的神啊,我的心在我裡面憂悶,所以我從約但地,從黑門嶺,從米薩山記念你。
你的瀑布發聲,深淵就與深淵響應;你的波浪洪濤漫過我身。
白晝,耶和華必向我施慈愛;黑夜,我要歌頌禱告賜我生命的神。
詩篇 42:3-8 (和合本)
My tears have been my food day and night, While they say to me all day long, “Where is your God?” I remember these things and pour out my soul within me. For I used to go over with the multitude and walk them to the house of God, With a voice of joy and thanksgiving, a multitude celebrating a festival. Why are you in despair, my soul? And why are you restless within me? Wait for God, for I will again praise Him For the help of His presence, my God. My soul is in despair within me; Therefore I remember You from the land of the Jordan And the peaks of Hermon, from Mount Mizar. Deep calls to deep at the sound of Your waterfalls; All Your breakers and Your waves have passed over me. The Lord will send His goodness in the daytime; And His song will be with me in the night, A prayer to the God of my life. 
Psalms 42:3-8

所以弟兄們、我們在一切困苦患難之中、因著你們的信心就得了安慰。帖前3:7 
for this reason, brothers and sisters, in all our distress and affliction we were comforted about you through your faith; 
1 Thessalonians 3:7


我們在那裡看見亞衲族人、就是偉人、他們是偉人的後裔、據我們看自己就如蚱 蜢一樣、據他們看我們也是如此。民13:33
We also saw the Nephilim there (the sons of Anak are part of the Nephilim); and we were like grasshoppers in our own sight, and so we were in their sight.”
Numbers 13:33

親愛的兄弟阿、不要效法惡、只要效法善。行善的屬乎上帝。行惡的未曾見過上帝。約參11 
'Beloved, do not imitate what is evil, but what is good. The one who does what is good is of God; the one who does what is evil has not seen God. 
3 John 1:11

沒有留言:

張貼留言