2021年8月9日 星期一

耶和華的使者、在敬畏他的人四圍安營、搭救他們。

尼13:6 那時我不在耶路撒冷。因為巴比倫王亞達薛西三十二年、我回到王那裡。過了多日我向王告假。尼13:7 我來到耶路撒冷、就知道以利亞實為多比雅在上帝殿的院內、預備屋子的那件惡事。尼13:8 我甚惱怒、就把多比雅的一切家具、從屋裡都拋出去、
>> 願上帝讓我對罪的誘惑常保警醒、厭惡。

因此、我們自從聽見的日子、也就為你們不住的禱告祈求、願你們在一切屬靈的智慧悟性上、滿心知道上帝的旨意。好叫你們行事為人對得起主、凡事蒙他喜悅、在一切善事上結果子、漸漸的多知道上帝。西1:9-10
For this reason we also, since the day we heard about it, have not ceased praying for you and asking that you may be filled with the knowledge of His will in all spiritual wisdom and understanding, so that you will walk in a manner worthy of the Lord, to please Him in all respects, bearing fruit in every good work and increasing in the knowledge of God.
Colossians 1:9-10

惟獨利未支派你不可數點、也不可在以色列人中計算他們的總數。只要派利未人管法櫃的帳幕和其中的器具、並屬乎帳幕的、他們要抬〔或作搬運 〕帳幕和其中的器具、並要辦理帳幕的事。在帳幕的四圍安營。民1:49-50
Only the tribe of Levi you shall not count, nor shall you take their census among the sons of Israel. And you shall appoint the Levites over the tabernacle of the testimony, and over all its furnishings and over everything that belongs to it. They shall carry the tabernacle and all its furnishings, and they shall take care of it; they shall also camp around the tabernacle.
Numbers 1:49-50

愛裡沒有懼怕。愛既完全、就把懼怕除去。因為懼怕裡含著刑罰。懼怕的人在 愛裡未得完全。我們愛、因為上帝先愛我們。約壹4:18-19
There is no fear in love, but perfect love drives out fear, because fear involves punishment, and the one who fears is not perfected in love. We love, because He first loved us.
1 John 4:18-19

他對我說、大蒙眷愛的但以理阿、要明白我與你所說的話、只管站起來、因為我 現在奉差遣來到你這裡。他對我說這話、我便戰戰兢兢的立起來。他就說、但以理阿、不要懼怕、因為從你第一日專心求明白將來的事、又在你上帝面前刻苦己心、你的言語巳蒙應允、我是因你的言語而來。但10:11-12
And he said to me, “Daniel, you who are treasured, understand the words that I am about to tell you and stand at your place, for I have now been sent to you.” And when he had spoken this word to me, I stood up trembling. Then he said to me, “Do not be afraid, Daniel, for from the first day that you set your heart on understanding this and on humbling yourself before your God, your words were heard, and I have come in response to your words.
Daniel 10:11-12

耶和華的使者、在敬畏他的人四圍安營、搭救他們。詩34:7
The angel of the Lord encamps around those who fear Him, And rescues them.
Psalms 34:7


沒有留言:

張貼留言