2021年8月23日 星期一

他們不是靠自己的刀劍得地土,也不是靠自己的膀臂得勝,乃是靠你的右手、你的膀臂,和你臉上的亮光,因為你喜悅他們

百姓回答說:「我們斷不敢離棄耶和華去事奉別神;
因耶和華我們的神曾將我們和我們列祖從埃及地的為奴之家領出來,在我們眼前行了那些大神蹟,在我們所行的道上,所經過的諸國,都保護了我們。
約書亞記 24:16-17 (和合本)
>> 說的很好,但若不依靠主耶穌,最後還是會陷入罪的誘惑裡面。因此耶穌說「總要警醒禱告,免得入了迷惑。你們心靈固然願意,肉體卻軟弱了。」(馬太福音 26:41 )。親愛的主耶穌,我希望一直在祢的旨意裡,求祢幫助我,也讓我常有禱告的心志。

你曾用手趕出外邦人,卻栽培了我們列祖;你苦待列邦,卻叫我們列祖發達。
因為他們不是靠自己的刀劍得地土,也不是靠自己的膀臂得勝,乃是靠你的右手、你的膀臂,和你臉上的亮光,因為你喜悅他們。
神啊,你是我的王;求你出令使雅各得勝。
我們靠你要推倒我們的敵人,靠你的名要踐踏那起來攻擊我們的人。
詩篇 44:2-5 (和合本)
You with Your own hand drove out the nations; Then You planted them; You afflicted the peoples, Then You let them go free. For by their own sword they did not possess the land, And their own arm did not save them, But Your right hand and Your arm and the light of Your presence, For You favored them. You are my King, God; Command victories for Jacob. Through You we will push back our adversaries; Through Your name we will trample down those who rise up against us.
Psalms 44:2‭-‬5 NASB2020

後來我所揀選的那人,他的杖必發芽。這樣,我必使以色列人向你們所發的怨言止息,不再達到我耳中。」
民數記 17:5 (和合本)
And it will come about that the staff of the man whom I choose will sprout. So I will relieve Myself of the grumblings of the sons of Israel, who are grumbling against you.”
Numbers 17:5 NASB2020

你和你的兒子要為一切屬壇和幔子內的事一同守祭司的職任。你們要這樣供職;我將祭司的職任給你們當作賞賜事奉我。凡挨近的外人必被治死。」
民數記 18:7 (和合本)
But you and your sons with you shall attend to your priesthood for everything that concerns the altar and inside the veil, and you are to perform service. I am giving you the priesthood as a service that is a gift, and the unauthorized person who comes near shall be put to death.”
Numbers 18:7 NASB2020

耶和華對亞倫說:「你在以色列人的境內不可有產業,在他們中間也不可有分。我就是你的分,是你的產業。」
民數記 18:20 (和合本)
Then the Lord said to Aaron, “You shall have no inheritance in their land nor own any portion among them; I am your portion and your inheritance among the sons of Israel.
Numbers 18:20 NASB2020


沒有留言:

張貼留言