2021年8月28日 星期六

願你晝夜看顧這殿,就是你應許立為你名的居所;求你垂聽僕人向此處禱告的話

何3:3 我對他說:你當多日為我獨居,不可行淫,不可歸別人為妻,我向你也必這樣。
何3:4 以色列人也必多日獨居,無君王,無首領,無祭祀,無柱像,無以弗得,無家中的神像。
何3:5 後來以色列人必歸回(或譯:回心轉意),尋求他們的神─耶和華和他們的王大衛。在末後的日子,必以敬畏的心歸向耶和華,領受他的恩惠。

>> 最近看一場職棒比賽,有一個很強的投手,大部分打擊對他沒辦法,但是每每遇到敵隊的某一位特定打擊,總是被他擊出長打。最神奇的是,這個敵隊球員基本上不是打擊見強的球員。我覺得我們每個人也一樣,對於某些事情,我們無法抵抗,有人是錢財,有人是手機,比較慘的是煙、毒或是酒、或被情色所困。每個人真的就有個罩門,就像那個強投,遇到同一位打擊就是沒轍。我想,今天的經文提醒了我,最簡單就是遠離一切的誘惑,「多日獨居,無君王,無首領,無祭祀,無柱像,無以弗得,無家中的神像」,讓我們心中的力量被上帝建立起來。透過基督,我們虔誠認罪、悔改,上帝必然重新建立我們。

帖後3:5 願主引導你們的心,叫你們愛神,並學基督的忍耐。
May the Lord direct your hearts to the love of God and to the perseverance of Christ.
2 Thessalonians 3:5 NASB2020

帖後3:12 我們靠主耶穌基督吩咐、勸戒這樣的人,要安靜做工,吃自己的飯。
Now we command and exhort such persons in the Lord Jesus Christ to work peacefully and eat their own bread.
2 Thessalonians 3:12 NASB2020

詩49:5 在患難的日子,奸惡隨我腳跟,四面環繞我,我何必懼怕﹖
詩49:6 那些倚仗財貨自誇錢財多的人,
詩49:7 一個也無法贖自己的弟兄,也不能替他將贖價給神,
詩49:8 叫他長遠活著,不見朽壞;因為贖他生命的價值極貴,只可永遠罷休。
Why should I fear in days of adversity, When the injustice of those who betray me surrounds me, Those who trust in their wealth And boast in the abundance of their riches? No one can by any means redeem another Or give God a ransom for him— For the redemption of his soul is priceless, And he should cease imagining forever—
Psalms 49:5‭-‬8 NASB2020

民22:32 耶和華的使者對他說:你為何這三次打你的驢呢﹖我出來敵擋你,因你所行的,在我面前偏僻。
民22:33 驢看見我就三次從我面前偏過去;驢若沒有偏過去,我早把你殺了,留他存活。
Then the angel of the Lord said to him, “Why have you struck your donkey these three times? Behold, I have come out as an adversary, because your way was reckless and contrary to me. But the donkey saw me and turned away from me these three times. If she had not turned away from me, I certainly would have killed you just now, and let her live.”
Numbers 22:32‭-‬33 NASB2020

王上8:29 願你晝夜看顧這殿,就是你應許立為你名的居所;求你垂聽僕人向此處禱告的話。
王上8:30 你僕人和你民以色列向此處祈禱的時候,求你在天上你的居所垂聽,垂聽而赦免。
so that Your eyes may be open toward this house night and day, toward the place of which You have said, ‘My name shall be there,’ to listen to the prayer which Your servant will pray toward this place. And listen to the plea of Your servant and of Your people Israel, when they pray toward this place; hear in heaven Your dwelling place; hear and forgive!
1 Kings 8:29-30 NASB2020

猶1:20 親愛的弟兄啊,你們卻要在至聖的真道上造就自己,在聖靈裡禱告,
猶1:21 保守自己常在神的愛中,仰望我們主耶穌基督的憐憫,直到永生。
But you, beloved, building yourselves up on your most holy faith, praying in the Holy Spirit, keep yourselves in the love of God, looking forward to the mercy of our Lord Jesus Christ to eternal life.
Jude 1:20‭-‬21 NASB2020

沒有留言:

張貼留言