2021年8月21日 星期六

心裡謙卑與窮乏人來往、強如將擄物與驕傲人同分

箴16:18 驕傲在敗壞以先。狂心在跌倒之前。
箴16:19 心裡謙卑與窮乏人來往、強如將擄物與驕傲人同分。

>> 我一個持續的禱告夥伴,最近在工作上遇到刁難他的資深同事。聽他的分享,就會想到無論到哪個工作環境,都難免遇到驕傲的人,但又必須與他一起工作,真的分外辛苦。求主保守,讓我在面對不友善的人時,心裡依然緊緊抓著從基督而來的盼望,也要想到祂帶給我身邊可愛的屬靈夥伴和家人,感謝主的恩典。


那些以強暴搶奪財物、積蓄在自己家中的人不知道行正直的事。這是耶和華說的。所以主耶和華如此說:敵人必來圍攻這地,使你的勢力衰微,搶掠你的家宅。阿摩司書 3:10-11 (和合本)

我要拆毀過冬和過夏的房屋。象牙的房屋也必毀滅;高大的房屋都歸無有。這是耶和華說的。阿摩司書 3:15 (和合本)

But they do not know how to do what is right,” declares the Lord, “these who store up violence and devastation in their citadels.” Therefore, this is what the Lord God says: “An enemy, one surrounding the land, Will take down your fortifications from you, And your citadels will be looted.” I will also strike the winter house together with the summer house; The houses of ivory will also perish, And the great houses will come to an end,” Declares the Lord.

Amos 3:10‭-‬11‭, ‬15 NASB2020

求你發出你的亮光和真實,好引導我,帶我到你的聖山,到你的居所!我就走到神的祭壇,到我最喜樂的神那裡。神啊,我的神,我要彈琴稱讚你!詩篇 43:3-4 (和合本)

Send out Your light and Your truth, they shall lead me; They shall bring me to Your holy hill And to Your dwelling places. Then I will go to the altar of God, To God my exceeding joy; And I will praise You on the lyre, God, my God.

Psalms 43:3‭-‬4 NASB2020


沒有留言:

張貼留言