2021年8月27日 星期五

主耶和華啊,你曾用大能和伸出來的膀臂創造天地,在你沒有難成的事

我將買契交給尼利亞的兒子巴錄以後,便禱告耶和華說:
「主耶和華啊,你曾用大能和伸出來的膀臂創造天地,在你沒有難成的事。
耶利米書 32:16-17 (和合本)
主耶和華啊,你對我說:要用銀子為自己買那塊地,又請見證人。其實這城已交在迦勒底人的手中了。」
耶利米書 32:25 (和合本)
》還好耶利米沒有活在現代,不然應該早被強制就醫!求主保守我,以祢的榮耀為重,輕看個人的榮辱。

你們當受我的教訓,不受白銀;寧得知識,勝過黃金。
因為智慧比珍珠(或作:紅寶石)更美;一切可喜愛的都不足與比較。
箴言 8:10-11 (和合本)
Accept my instruction and not silver, And knowledge rather than choice gold. For wisdom is better than jewels; And all desirable things cannot compare with her.
Proverbs 8:10‭-‬11 NASB2020

聽從我、日日在我門口仰望、在我門框旁邊等候的,那人便為有福。
因為尋得我的,就尋得生命,也必蒙耶和華的恩惠。
箴言 8:34-35 (和合本)
Blessed is the person who listens to me, Watching daily at my gates, Waiting at my doorposts. For one who finds me finds life, And obtains favor from the Lord.
Proverbs 8:34‭-‬35 NASB2020

因為凡祈求的,就得著;尋找的,就尋見;叩門的,就給他開門。
馬太福音 7:8 (和合本)
For everyone who asks receives, and the one who seeks finds, and to the one who knocks it will be opened.
Matthew 7:8 NASB2020

沒有留言:

張貼留言