2021年8月4日 星期三

好叫你們世世代代知道,我領以色列人出埃及地的時候曾使他們住在棚裡。我是耶和華你們的神



只有耶和華為聖;除他以外沒有可比的,也沒有磐石像我們的神。
撒母耳記上 2:2 (和合本)
他必保護聖民的腳步,使惡人在黑暗中寂然不動;人都不能靠力量得勝。
撒母耳記上 2:9 (和合本)
》上帝的美好值得我捨棄在地的一切自私的權利。最遺憾的事是人生荒唐太久,輕看祂的救恩。願從今以後不再浪費生命,緊緊倚靠祂得勝。

我兒,要留心我智慧的話語,側耳聽我聰明的言詞,為要使你謹守謀略,嘴唇保存知識。箴言 5:1-2 (和合本)
My son, pay attention to my wisdom, Incline your ear to my understanding, So that you may maintain discretion And your lips may comply with knowledge.
Proverbs 5:1‭-‬2 NASB2020

「在你們的地收割莊稼,不可割盡田角,也不可拾取所遺落的;要留給窮人和寄居的。我是耶和華你們的神。」
利未記 23:22 (和合本)
‘When you reap the harvest of your land, moreover, you shall not reap to the very edges of your field nor gather the gleaning of your harvest; you are to leave them for the needy and the stranger. I am the Lord your God.’ ”
Leviticus 23:22 NASB2020

「七月初十是贖罪日;你們要守為聖會,並要刻苦己心,也要將火祭獻給耶和華。
利未記 23:27 (和合本)
On exactly the tenth day of this seventh month is the Day of Atonement; it shall be a holy convocation for you, and you shall humble yourselves and present an offering by fire to the Lord.
Leviticus 23:27 NASB2020

好叫你們世世代代知道,我領以色列人出埃及地的時候曾使他們住在棚裡。我是耶和華你們的神。」
利未記 23:43 (和合本)
so that your generations may know that I had the sons of Israel live in booths when I brought them out from the land of Egypt. I am the Lord your God.’ ”
Leviticus 23:43 NASB2020

這四個大獸就是四王將要在世上興起。
然而,至高者的聖民,必要得國享受,直到永永遠遠。
但以理書 7:17-18 (和合本)
我觀看,見這角與聖民爭戰,勝了他們。
直到亙古常在者來給至高者的聖民伸冤,聖民得國的時候就到了。
但以理書 7:21-22 (和合本)
國度、權柄,和天下諸國的大權必賜給至高者的聖民。他的國是永遠的;一切掌權的都必事奉他,順從他。
但以理書 7:27 (和合本)
But the saints of the Highest One will receive the kingdom and take possession of the kingdom forever, for all ages to come. I kept looking, and that horn was waging war with the saints and prevailing against them, until the Ancient of Days came and judgment was passed in favor of the saints of the Highest One, and the time arrived when the saints took possession of the kingdom. Then the sovereignty, the dominion, and the greatness of all the kingdoms under the whole heaven will be given to the people of the saints of the Highest One; His kingdom will be an everlasting kingdom, and all the empires will serve and obey Him.’
Daniel 7:18‭, ‬21‭-‬22‭, ‬27 NASB2020

他在腹中抓住哥哥的腳跟,壯年的時候與神較力,與天使較力,並且得勝,哭泣懇求,在伯特利遇見耶和華。耶和華萬軍之神在那裡曉諭我們以色列人;耶和華是他可記念的名。所以你當歸向你的神,謹守仁愛、公平,常常等候你的神。
何西阿書 12:3-6 (和合本)
In the womb he took his brother by the heel, And in his mature strength he contended with God. Yes, he wrestled with the angel and prevailed; He wept and implored His favor. He found Him at Bethel, And there He spoke with us, And the Lord, the God of armies, The Lord is His name. So as for you, return to your God, Maintain kindness and justice, And wait for your God continually.
Hosea 12:3‭-‬6 NASB2020

只是我先前以為與我有益的,我現在因基督都當作有損的。
不但如此,我也將萬事當作有損的,因我以認識我主基督耶穌為至寶。我為他已經丟棄萬事,看作糞土,為要得著基督;
腓立比書 3:7-8 (和合本)
But whatever were gains to me I now consider loss for the sake of Christ. What is more, I consider everything a loss because of the surpassing worth of knowing Christ Jesus my Lord, for whose sake I have lost all things. I consider them garbage, that I may gain Christ.
Philippians 3:7‭-‬8 NIV

凡向他有這指望的,就潔淨自己,像他潔淨一樣。
約翰一書 3:3 (和合本)
All who have this hope in him purify themselves, just as he is pure.
1 John 3:3 NIV

沒有留言:

張貼留言