2019年3月7日 星期四

求你指教我們怎樣數算自己的日子,好叫我們得著智慧的心

詩篇 第九十章
10 The length of our days is seventy years-- or eighty, if we have the strength; yet their span is but trouble and sorrow, for they quickly pass, and we fly away.
我們一生的年日是七十歲,若是強壯可到八十歲;但其中所矜誇的不過是勞苦愁煩,轉眼成空,我們便如飛而去。
11 Who knows the power of your anger? For your wrath is as great as the fear that is due you.
誰曉得你怒氣的權勢﹖誰按著你該受的敬畏曉得你的忿怒呢﹖
12 Teach us to number our days aright, that we may gain a heart of wisdom.
求你指教我們怎樣數算自己的日子,好叫我們得著智慧的心。

出埃及記 第五章
22 Moses returned to the LORD and said, "O Lord, why have you brought trouble upon this people? Is this why you sent me?
摩西回到耶和華那裡,說:主啊,你為什麼苦待這百姓呢﹖為什麼打發我去呢﹖

使徒行傳 第七章
34 I have indeed seen the oppression of my people in Egypt. I have heard their groaning and have come down to set them free. Now come, I will send you back to Egypt.'
我的百姓在埃及所受的困苦,我實在看見了,他們悲歎的聲音,我也聽見了。我下來要救他們。你來!我要差你往埃及去

沒有留言:

張貼留言