2019年3月1日 星期五

無論大小,都要讚美我們的神!

啟示錄 第十九章
5 Then a voice came from the throne, saying: "Praise our God, all you his servants, you who fear him, both small and great!"
有聲音從寶座出來說:神的眾僕人哪,凡敬畏他的,無論大小,都要讚美我們的神!

13 He is dressed in a robe dipped in blood, and his name is the Word of God.
他穿著濺了血的衣服;他的名稱為神之道。

14 The armies of heaven were following him, riding on white horses and dressed in fine linen, white and clean.
在天上的眾軍騎著白馬,穿著細麻衣,又白又潔,跟隨他。

15 Out of his mouth comes a sharp sword with which to strike down the nations. "He will rule them with an iron scepter." He treads the winepress of the fury of the wrath of God Almighty.
有利劍從他口中出來,可以擊殺列國。他必用鐵杖轄管(轄管:原文是牧)他們,並要踹全能神烈怒的酒醡。

16 On his robe and on his thigh he has this name written: KING OF KINGS AND LORD OF LORDS. 
在他衣服和大腿上有名寫著說:萬王之王,萬主之主。

以賽亞書 第六十三章
2 Why are your garments red, like those of one treading the winepress? 
你的裝扮為何有紅色﹖你的衣服為何像踹酒醡的呢﹖

3 "I have trodden the winepress alone; from the nations no one was with me. I trampled them in my anger and trod them down in my wrath; their blood spattered my garments, and I stained all my clothing.
我獨自踹酒醡;眾民中無一人與我同在。我發怒將他們踹下,發烈怒將他們踐踏。他們的血濺在我衣服上,並且污染了我一切的衣裳。

8 He said, "Surely they are my people, sons who will not be false to me"; and so he became their Savior.
他說:他們誠然是我的百姓,不行虛假的子民;這樣,他就作了他們的救主。

9 In all their distress he too was distressed, and the angel of his presence saved them. In his love and mercy he redeemed them; he lifted them up and carried them all the days of old.
他們在一切苦難中,他也同受苦難;並且他面前的使者拯救他們;他以慈愛和憐憫救贖他們;在古時的日子常保抱他們,懷搋他們。

16 But you are our Father, though Abraham does not know us or Israel acknowledge us; you, O LORD, are our Father, our Redeemer from of old is your name.
亞伯拉罕雖然不認識我們,以色列也不承認我們,你卻是我們的父。耶和華啊,你是我們的父;從萬古以來,你名稱為我們的救贖主。

撒迦利亞書 第九章
8 But I will defend my house against marauding forces. Never again will an oppressor overrun my people, for now I am keeping watch. 
我必在我家的四圍安營,使敵軍不得任意往來,暴虐的人也不再經過,因為我親眼看顧我的家。

12 Return to your fortress, O prisoners of hope; even now I announce that I will restore twice as much to you.
你們被囚而有指望的人都要轉回保障。我今日說明,我必加倍賜福給你們。

沒有留言:

張貼留言