2019年3月12日 星期二

我使你脫離罪孽,要給你穿上華美的衣服

詩篇 第十七章
7 Show the wonder of your great love, you who save by your right hand those who take refuge in you from their foes.
求你顯出你奇妙的慈愛來;你是那用右手拯救投靠你的脫離起來攻擊他們的人。
8 Keep me as the apple of your eye; hide me in the shadow of your wings
求你保護我,如同保護眼中的瞳人;將我隱藏在你翅膀的蔭下,

撒迦利亞書 第三章
4 The angel said to those who were standing before him, "Take off his filthy clothes." Then he said to Joshua, "See, I have taken away your sin, and I will put rich garments on you."
使者吩咐站在面前的說:你們要脫去他污穢的衣服;又對約書亞說:我使你脫離罪孽,要給你穿上華美的衣服。

我以為這樣的景況沒辦法改變,然而主顯出他奇妙的慈愛,他改變這一切,超乎我的所求所想。過去靠自己的掙扎是多餘的,當我放下掙扎,跟主說: 我不行,我全然仰望你! 主的幫助臨到,改變我,改變我的環境成為美好

9 See, the stone I have set in front of Joshua! There are seven eyes on that one stone, and I will engrave an inscription on it,' says the LORD Almighty, 'and I will remove the sin of this land in a single day.
看哪,我在約書亞面前所立的石頭,在一塊石頭上有七眼。萬軍之耶和華說:我要親自雕刻這石頭,並要在一日之間除掉這地的罪孽。

彼得後書 第二章
20 If they have escaped the corruption of the world by knowing our Lord and Savior Jesus Christ and are again entangled in it and overcome, they are worse off at the end than they were at the beginning.
倘若他們因認識主─救主耶穌基督,得以脫離世上的污穢,後來又在其中被纏住、制伏,他們末後的景況就比先前更不好了。

沒有留言:

張貼留言