2019年6月24日 星期一

你們若遵守我的命令,就常在我的愛裡 When you obey my commandments, you remain in my love

弟兄們哪,可見你們蒙召的,按著肉體有智慧的不多,有能力的不多,有尊貴的也不多。
神卻揀選了世上愚拙的,叫有智慧的羞愧;又揀選了世上軟弱的,叫那強壯的羞愧。
神也揀選了世上卑賤的,被人厭惡的,以及那無有的,為要廢掉那有的。
使一切有血氣的,在神面前一個也不能自誇。
哥林多前書 1:26-29 (和合本)
Remember, dear brothers and sisters, that few of you were wise in the world’s eyes or powerful or wealthy when God called you. Instead, God chose things the world considers foolish in order to shame those who think they are wise. And he chose things that are powerless to shame those who are powerful. God chose things despised by the world, things counted as nothing at all, and used them to bring to nothing what the world considers important. As a result, no one can ever boast in the presence of God.
1 Corinthians 1:26‭-‬29 NLT

義人必因耶和華歡喜,並要投靠他;凡心裡正直的人都要誇口。
詩篇 64:10 (和合本)
The godly will rejoice in the Lord and find shelter in him. And those who do what is right will praise him.
Psalms 64:10 NLT

我愛你們,正如父愛我一樣;你們要常在我的愛裡。
你們若遵守我的命令,就常在我的愛裡,正如我遵守了我父的命令,常在他的愛裡。
這些事我已經對你們說了,是要叫我的喜樂存在你們心裡,並叫你們的喜樂可以滿足。
約翰福音 15:9-11 (和合本)
I have loved you even as the Father has loved me. Remain in my love.  When you obey my commandments, you remain in my love, just as I obey my Father’s commandments and remain in his love.  I have told you these things so that you will be filled with my joy. Yes, your joy will overflow!
John 15:9‭-‬11 NLT

這幾天喜樂不起來,同工一個個要離開,原本盼望的事情也沒了,似乎又回到原點,然而主要我看清自己,而祂就要用這樣的我,並且深深的愛我,我只要常常持守祂的命令,保守在祂的愛裡面就好了。

沒有留言:

張貼留言