2019年6月29日 星期六

你是我的主;我的好處不在你以外 You are my Master! Every good thing I have comes from you.



詩16:2 我的心哪,你曾對耶和華說:你是我的主;我的好處不在你以外。
I said to the Lord , “You are my Master! Every good thing I have comes from you.
Psalms 16:2

申32:15 但耶書崙漸漸肥胖,粗壯,光潤,踢跳,奔跑,便離棄造他的神,輕看救他的磐石
But Israel soon became fat and unruly; the people grew heavy, plump, and stuffed! Then they abandoned the God who had made them; they made light of the Rock of their salvation.
Deuteronomy 32:15

申32:39 你們如今要知道:我,惟有我是神;在我以外並無別神。我使人死,我使人活;我損傷,我也醫治,並無人能從我手中救出來。
Look now; I myself am he! There is no other god but me! I am the one who kills and gives life; I am the one who wounds and heals; no one can be rescued from my powerful hand!
Deuteronomy 32:39

路9:23 耶穌又對眾人說:若有人要跟從我,就當捨己,天天背起他的十字架來跟從我。
路9:24 因為,凡要救自己生命(生命:或作靈魂;下同)的,必喪掉生命;凡為我喪掉生命的,必救了生命。
路9:25 人若賺得全世界,卻喪了自己,賠上自己,有什麼益處呢﹖
Then he said to the crowd, “If any of you wants to be my follower, you must give up your own way, take up your cross daily, and follow me. If you try to hang on to your life, you will lose it. But if you give up your life for my sake, you will save it. And what do you benefit if you gain the whole world but are yourself lost or destroyed?
Luke 9:23-25

昨晚與傳道一起去關懷一位慕道友,關懷的過程,我很自然地以弟兄之情對待。然而,我突然驚覺自己似乎套著一件虛偽的外衣!在每日5:30pm 以前,我用本我在對待同事與處事,下了班,我穿上弟兄之衣,為何不願時時倚靠主,浸潤在主裡面,脫下自我的虛偽呢?
我是否賠了自己,只為了賺得世界呢?

沒有留言:

張貼留言