2019年6月22日 星期六

但你們的罪孽使你們與神隔絕 your iniquities have separated you from your God

詩22:19 耶和華啊,求你不要遠離我!我的救主啊,求你快來幫助我!
詩22:20 求你救我的靈魂脫離刀劍,救我的生命(生命:原文是獨一者)脫離犬類,
詩22:21 救我脫離獅子的口;你已經應允我,使我脫離野牛的角。
But you, O LORD, be not far off; O my Strength, come quickly to help me.
Deliver my life from the sword, my precious life from the power of the dogs.
Rescue me from the mouth of the lions; save me from the horns of the wild oxen.

賽59:1 耶和華的膀臂並非縮短,不能拯救,耳朵並非發沉,不能聽見,
賽59:2 但你們的罪孽使你們與神隔絕;你們的罪惡使他掩面不聽你們。
賽59:3 因你們的手被血沾染,你們的指頭被罪孽沾污,你們的嘴唇說謊言,你們的舌頭出惡語。
Surely the arm of the LORD is not too short to save, nor his ear too dull to hear.
But your iniquities have separated you from your God; your sins have hidden his face from you, so that he will not hear.
For your hands are stained with blood, your fingers with guilt. Your lips have spoken lies, and your tongue mutters wicked things.

主是公義的主,他完全無罪,也不沾染罪。因此若我在罪中,自然與神隔離,這不是主不要我,而是我自絕於主之外。求主保守我的手指頭不去滑不該去的內容,不去說虛偽的話,不去傳別人的惡,也不要當個嗜血的狼。

沒有留言:

張貼留言