2019年6月17日 星期一

惟用愛心說誠實話 we will speak the truth in love

惟用愛心說誠實話,凡事長進,連於元首基督,
以弗所書 4:15 (和合本)
Instead, we will speak the truth in love, growing in every way more and more like Christ, who is the head of his body, the church.
Ephesians 4:15 NLT

我兒,你要遵守我的言語,將我的命令存記在心。
遵守我的命令就得存活;保守我的法則(或作:指教),好像保守眼中的瞳人,
箴言 7:1-2 (和合本)
Follow my advice, my son; always treasure my commands. Obey my commands and live! Guard my instructions as you guard your own eyes.
Proverbs 7:1‭-‬2 NLT

我們得幫助,是在乎倚靠造天地之耶和華的名。
詩篇 124:8 (和合本)
Our help is from the Lord , who made heaven and earth.
Psalms 124:8 NLT

彼得說:「金銀我都沒有,只把我所有的給你:我奉拿撒勒人耶穌基督的名,叫你起來行走!」
使徒行傳 3:6 (和合本)
But Peter said, “I don’t have any silver or gold for you. But I’ll give you what I have. In the name of Jesus Christ the Nazarene, get up and walk!”
Acts of the Apostles 3:6 NLT

我們習慣來到主面前尋求幫助,然而主要我們做的【對祂誠實無偽,謹守聖經教導】,是否做得到呢?

沒有留言:

張貼留言