2019年6月27日 星期四

我必稱頌那指教我的耶和華;我的心腸在夜間也警戒我 I will bless the Lord who guides me; even at night my heart instructs me.

你們總要自己省察有信心沒有,也要自己試驗。豈不知你們若不是可棄絕的,就有耶穌基督在你們心裡嗎?
我卻盼望你們曉得,我們不是可棄絕的人。
哥林多後書 13:5-6 (和合本)
Examine yourselves to see if your faith is genuine. Test yourselves. Surely you know that Jesus Christ is among you ; if not, you have failed the test of genuine faith. As you test yourselves, I hope you will recognize that we have not failed the test of apostolic authority.
2 Corinthians 13:5‭-‬6 NLT

亞倫的兒子拿答、亞比戶各拿自己的香爐,盛上火,加上香,在耶和華面前獻上凡火,是耶和華沒有吩咐他們的,
就有火從耶和華面前出來,把他們燒滅,他們就死在耶和華面前。
於是摩西對亞倫說:「這就是耶和華所說:『我在親近我的人中要顯為聖;在眾民面前,我要得榮耀。』」亞倫就默默不言。
利未記 10:1-3 (和合本)
Aaron’s sons Nadab and Abihu put coals of fire in their incense burners and sprinkled incense over them. In this way, they disobeyed the Lord by burning before him the wrong kind of fire, different than he had commanded. So fire blazed forth from the Lord ’s presence and burned them up, and they died there before the Lord . Then Moses said to Aaron, “This is what the Lord meant when he said, ‘I will display my holiness through those who come near me. I will display my glory before all the people.’” And Aaron was silent.
Leviticus 10:1‭-‬3 NLT

我必稱頌那指教我的耶和華;我的心腸在夜間也警戒我。
我將耶和華常擺在我面前,因他在我右邊,我便不至搖動。
因此,我的心歡喜,我的靈(原文作榮耀)快樂;我的肉身也要安然居住。
詩篇 16:7-9 (和合本)
I will bless the Lord who guides me; even at night my heart instructs me. I know the Lord is always with me. I will not be shaken, for he is right beside me. No wonder my heart is glad, and I rejoice. My body rests in safety.
Psalms 16:7‭-‬9 NLT

主常在我的面前,這是真實的,每當我看的時候,說話的時候,指頭滑動的時候,祂都指教我,但我是聽還是不聽,是否禁得起考驗?

沒有留言:

張貼留言