2021年10月3日 星期日

耶穌看見就惱怒,對門徒說:讓小孩子到我這裡來,不要禁止他們。因為在上帝國的,正是這樣的人

可10:13 有人帶著小孩子來見耶穌,要耶穌摸他們,門徒便責備那些人。
可10:14 耶穌看見就惱怒,對門徒說:讓小孩子到我這裡來,不要禁止他們。因為在上帝國的,正是這樣的人
可10:15 我實在告訴你們,凡要承受上帝國的,若不像小孩子,斷不能進去
>> 老我、經驗都可能成為與主親近的絆腳石,上帝的作為常超乎人的知識與想像範圍。求主改變我的心,放下成見,讓上帝來做,讓耶穌帶領我們去改變身邊的人。

God, thank You for Your willingness to lead me on my journey through life. Forgive me for not taking the time to be still and listen for Your voice. I am so sorry that instead of asking You to guide my life step by step, I have only ask You to approve my own plans from time to time. Father, because You are worthy, I commit today to listen carefully and obey You immediately. Thank You for being a merciful Father. Today is going to be a good day as I follow Your leading! Amen in Your mighty name.

他們去後,有主的使者向 約瑟 夢中顯現,說:「起來!帶着小孩子同他母親逃往 埃及 ,住在那裏,等我吩咐你;因為 希律 必尋找小孩子,要除滅他。」 約瑟 就起來,夜間帶着小孩子和他母親往 埃及 去。馬太福音 2:13-14


沒有留言:

張貼留言