2019年2月17日 星期日

晝夜在他殿中事奉他。坐寶座的要用帳幕覆庇他們

啟示錄 第七章
13 Then one of the elders asked me, "These in white robes--who are they, and where did they come from?"
長老中有一位問我說:這些穿白衣的是誰﹖是從哪裡來的﹖

14 I answered, "Sir, you know." And he said, "These are they who have come out of the great tribulation; they have washed their robes and made them white in the blood of the Lamb.
我對他說:我主,你知道。他向我說:這些人是從大患難中出來的,曾用羔羊的血把衣裳洗白淨了

15 Therefore, "they are before the throne of God and serve him day and night in his temple; and he who sits on the throne will spread his tent over them.
所以,他們在神寶座前,晝夜在他殿中事奉他。坐寶座的要用帳幕覆庇他們

16 Never again will they hunger; never again will they thirst. The sun will not beat upon them, nor any scorching heat.
他們不再飢,不再渴;日頭和炎熱也必不傷害他們。

17 For the Lamb at the center of the throne will be their shepherd; he will lead them to springs of living water. And God will wipe away every tear from their eyes."
因為寶座中的羔羊必牧養他們,領他們到生命水的泉源;神也必擦去他們一切的眼淚。

以賽亞書 第五十一章
6 Lift up your eyes to the heavens, look at the earth beneath; the heavens will vanish like smoke, the earth will wear out like a garment and its inhabitants die like flies. But my salvation will last forever, my righteousness will never fail.
你們要向天舉目,觀看下地;因為天必像煙雲消散,地必如衣服漸漸舊了;其上的居民也要如此死亡(如此死亡:或譯像蠓蟲死亡)。惟有我的救恩永遠長存;我的公義也不廢掉。

約拿書 第二章
4 I said, 'I have been banished from your sight; yet I will look again toward your holy temple.'
我說:我從你眼前雖被驅逐,我仍要仰望你的聖殿。

7 "When my life was ebbing away, I remembered you, LORD, and my prayer rose to you, to your holy temple.
我心在我裡面發昏的時候,我就想念耶和華。我的禱告進入你的聖殿,達到你的面前

8 "Those who cling to worthless idols forfeit the grace that could be theirs.
那信奉虛無之神的人,離棄憐愛他們的主;

9 But I, with a song of thanksgiving, will sacrifice to you. What I have vowed I will make good. Salvation comes from the LORD."
但我必用感謝的聲音獻祭與你。我所許的願,我必償還。救恩出於耶和華。

於是耶和華伸手按我的口,對我說:我已將當說的話傳給你。
耶利米書 1:9 (和合本)
看哪,我今日立你在列邦列國之上,為要施行拔出、拆毀、毀壞、傾覆,又要建立、栽植。
耶利米書 1:10 (和合本)

猶大的問題不是從耶路撒冷被擄到外邦,真正問題是陷入罪中。

我們知道,如果我們在地上的帳棚拆毀了,我們必得著從 神而來的居所。那不是人手所造的,而是天上永存的房屋。
哥林多後書 5:1 (新譯本)

我們這些在帳棚裡面的人,勞苦歎息,是由於不願意脫去這個,卻願意穿上那個,使這必死的被生命吞滅。
哥林多後書 5:4 (新譯本)

因為我們眾人都必須在基督的審判臺前顯露出來,使各人按著本身所行的,或善或惡,受到報應。
哥林多後書 5:10 (新譯本)

我們不是又再向你們推薦自己,而是給你們機會以我們為樂,使你們可以應付那些只誇外貌不誇內心的人。
哥林多後書 5:12 (新譯本)

所以,從今以後,我們不再按照人的看法認識人;雖然我們曾經按照人的看法認識基督,但現在不再這樣了。
如果有人在基督裡,他就是新造的人,舊事已經過去,你看,都變成新的了!
哥林多後書 5:16-17 (新譯本)

沒有留言:

張貼留言