2021年7月30日 星期五

為此,我就歡喜,並且還要歡喜

我們若靠基督,只在今生有指望,就算比眾人更可憐。
哥林多前書 15:19 (和合本)
》曾經有十年,我是個掛名的基督徒。當時的我,只有遇到基督徒時我才是基督徒,其他時間都不是,那時對基督的認識與外邦人沒兩樣。直到十年後出國留學,感謝上帝,讓我重新認識信仰,知道自己是真正的活過來了。也深切感受自己的罪性,需要基督的拯救。從此之後,因為真的靠著基督,我不再只靠世界,不再是個活死人,感謝讓我們有永生盼望的上帝。

If we have hoped in Christ only in this life, we are of all people most to be pitied.
1 Corinthians 15:19 NASB2020

這生命已經顯現出來,我們也看見過,現在又作見證,將原與父同在、且顯現與我們那永遠的生命、傳給你們。
約翰一書 1:2 (和合本)
and the life was revealed, and we have seen and testify and proclaim to you the eternal life, which was with the Father and was revealed to us—
1 John 1:2 NASB2020

這有何妨呢?或是假意,或是真心,無論怎樣,基督究竟被傳開了。為此,我就歡喜,並且還要歡喜;
腓立比書 1:18 (和合本)
What then? Only that in every way, whether in pretense or in truth, Christ is proclaimed, and in this I rejoice. But not only that, I also will rejoice,
Philippians 1:18 NASB2020

以法蓮與列邦人攙雜;以法蓮是沒有翻過的餅。
外邦人吞吃他勞力得來的,他卻不知道;頭髮斑白,他也不覺得。
何西阿書 7:8-9 (和合本)
Ephraim is himself thrown about with the nations; Ephraim has become a round loaf not turned over. Strangers devour his strength, Yet he does not know it; Gray hairs also are sprinkled on him, Yet he does not know it.
Hosea 7:8‭-‬9 NASB2020

所以,你們要守我所吩咐的,免得你們隨從那些可憎的惡俗,就是在你們以先的人所常行的,以致玷污了自己。我是耶和華你們的神。」
利未記 18:30 (和合本)
So you are to keep your commitment to Me not to practice any of the abominable customs which have been practiced before you, so that you do not defile yourselves with them; I am the Lord your God.’ ”
Leviticus 18:30 NASB2020

有一件事,我曾求耶和華,我仍要尋求:就是一生一世住在耶和華的殿中,瞻仰他的榮美,在他的殿裡求問。
詩篇 27:4 (和合本)
One thing I have asked from the Lord, that I shall seek: That I may dwell in the house of the Lord all the days of my life, To behold the beauty of the Lord And to meditate in His temple.
Psalms 27:4 NASB2020




沒有留言:

張貼留言