2019年7月4日 星期四

感謝神,靠著我們的主耶穌基督就能脫離了 Thank God! The answer is in Jesus Christ our Lord.

以色列人若謹守遵行我一切所吩咐他們的和我僕人摩西所吩咐他們的一切律法,我就不再使他們挪移離開我所賜給他們列祖之地。」
他們卻不聽從。瑪拿西引誘他們行惡,比耶和華在以色列人面前所滅的列國更甚。
列王紀下 21:8-9 (和合本)

是因他們自從列祖出埃及直到如今,常行我眼中看為惡的事,惹動我的怒氣。」
列王紀下 21:15 (和合本)
If the Israelites will be careful to obey my commands—all the laws my servant Moses gave them—I will not send them into exile from this land that I gave their ancestors.” But the people refused to listen, and Manasseh led them to do even more evil than the pagan nations that the Lord had destroyed when the people of Israel entered the land. For they have done great evil in my sight and have angered me ever since their ancestors came out of Egypt.”
2 Kings 21:8‭-‬9‭, ‬15 NLT

因為按著我裡面的意思(原文作人),我是喜歡神的律;
但我覺得肢體中另有個律和我心中的律交戰,把我擄去,叫我附從那肢體中犯罪的律。
我真是苦啊!誰能救我脫離這取死的身體呢?
感謝神,靠著我們的主耶穌基督就能脫離了。這樣看來,我以內心順服神的律,我肉體卻順服罪的律了。
羅馬書 7:22-25 (和合本)
I love God’s law with all my heart. But there is another power within me that is at war with my mind. This power makes me a slave to the sin that is still within me. Oh, what a miserable person I am! Who will free me from this life that is dominated by sin and death? Thank God! The answer is in Jesus Christ our Lord. So you see how it is: In my mind I really want to obey God’s law, but because of my sinful nature I am a slave to sin.
Romans 7:22‭-‬25 NLT

沒有留言:

張貼留言